Začínajícím učitelům chybí podpora

učitelZ výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně vychází, že pouze 70% začínajících učitelů chce zůstat na stávající škole. Začínající učitele demotivuje jak nízký plat, tak nedostatek podpory systému. Nová publikace s názvem "Chtějí zůstat nebo odejít?"se zabývá procesem socializace a tím, proč začínající učitelé opouští školu nebo celý školský systém.

Do výzkumu se zapojilo 380 začínajících pedagogů, kteří za sebou mají do 40 měsíců praxe. Ukázalo se, že 30% přemýšlí o změně místa či povolání celkově. To poukazuje na velmi vysokou fluktuaci zaměstnanců v tomto odvětví, jelikož za přirozené je považováno, když ze škol odejde asi 5% začínajících učitelů.

Další zarážející informace je to, že asi polovina absolventů pedagogických fakult nenastoupí do škol. Velká motivace těch, kteří přeci jen začnou ve školách pracovat, se ale často ztrácí. Důvodem však nejsou žáci, jak by mohl někdo trvdit, ani nízký plat. Důležité kritérium je pocit, že pedagogovi nikdo nepomáhá a necítí potřebnou podporu. Jen asi 10% z dotazovaných začínajících učitelů souhlasí s tím, že existuje funkční systém uvádění začínajících učitelů do praxe.

Více se můžete dočíst v článku Masarykovy univerzity v Brně zde.

Publikace "Chtějí zůstat nebo odejít?" je zdarma e stažení zde.




Vložila: Iva Žůrková, listopad 2018

Zdroj: www.muni.cz


Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
26
27
28
29
30
1
2
 
 
 
 
 
 
 
3
4
5
6
7
8
9
 
 
 
 
 
 
 
10
11
12
13
14
15
16
 
 
 
 
 
 
 
17
18
19
20
21
22
23
 
 
 
 
 
 
 
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
31
1
2
3
4
5
6